Ενημερωτικός Κόμβος

Ε.Σ.Ε.Ε.: Πανελλαδικό κλείσιμο των καταστημάτων την ερχόμενη Κυριακή 7 Μαΐου

Αθήνα, 3 Μαΐου 2017
Αρ. πρωτ: ΓΑ 6451

Προς
Ομοσπονδίες – μέλη ΕΣΕΕ
Εμπορικούς Συλλόγους
Έδρες τους

ΘΕΜΑ: ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΜΑΙΟΥ

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΕΕ, κατά την χθεσινή έκτακτη συνεδρίασή του, ασχολήθηκε αποκλειστικά με το ζήτημα της ουσιαστικής απελευθέρωσης της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.

Η Κυβέρνηση και η Τρόικα μοιάζει να αγνοούν την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και φαίνεται να εξυπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα και πολυεθνικές επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου.

Οι Εμπορικοί Σύλλογοι, οι Ομοσπονδίες μας και η ΕΣΕΕ δεν παλέψαμε 6 χρόνια για το κορυφαίο αυτό θέμα, ώστε να τα παρατήσουμε τώρα. Η απελευθέρωση σε συγκεκριμένες –μεγάλες- περιοχές, θα προκαλέσει αλυσιδωτή αντίδραση, με ορατό αποτέλεσμα τις 52 εργάσιμες Κυριακές του χρόνου. Μία τέτοια επιλογή, το μόνο που θα πετύχαινε θα ήταν η άμεση αναδιανομή του ήδη περιορισμένου, λόγω κρίσης και ύφεσης, τζίρου προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων και η εξαγωγή κεφαλαίων που με αιματηρές θυσίες και capital controls προσπαθεί η χώρα και η κοινωνία της να κρατήσουν στην εθνική οικονομία.

Ενόψει όλων αυτών, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΕΕ αποφάσισε πανελλαδικό κλείσιμο των καταστημάτων, την ερχόμενη Κυριακή, 7 Μαΐου, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις αποφάσεις που λαμβάνονται για εμάς χωρίς εμάς. Ταυτόχρονα, η ΕΣΕΕ ζήτησε από όλο τον πολιτικό κόσμο της χώρας να λάβει σαφή θέση απέναντι στην απελευθέρωση των Κυριακών! Ήρθε η ώρα να μετρήσουμε τους φίλους μας και τους εχθρούς μας.
Σας καλούμε να κάνετε ότι είναι δυνατόν για να επιτύχει το κλείσιμο των καταστημάτων στην περιοχή σας. Είναι απαραίτητο τώρα να δείξουμε την δύναμή μας. Σας ζητούμε να ενημερώσετε αντίστοιχα τους τοπικούς βουλευτές και να τους ζητήσετε να μην στηρίξουν και να μην ψηφίσουν στην Βουλή την απελευθέρωση των Κυριακών. Έχουμε πλήθος επιχειρημάτων, μέσα από τις κατά καιρούς έρευνες του ΙΝΕΜΥ και σας αποστέλλουμε το σχετικό υλικό, μαζί με την αφίσα του κλεισίματος η οποία θα σταλεί ηλεκτρονικά το συντομότερο δυνατόν.
Η ΕΣΕΕ θα έρθει εκ νέου σε επαφή μαζί σας για τον περαιτέρω συντονισμό της κινητοποίησης, με σκοπό όλοι μαζί να επιτύχουμε την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή. Για οποιαδήποτε νεώτερη εξέλιξη, θα σας κρατήσουμε ενήμερους

Ενημερωτικό Σημείωμα 1  – ΕΡΕΥΝΑ ΙΝΕΜΥ ΤΗΣ ΕΣΕΕ  – «Από την πρώτη Κυριακή που άνοιξαν τα «μαγαζιά» έως σήμερα..»

Την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013, για πρώτη φορά, εκτός της καθιερωμένης Κυριακής των Χριστουγέννων, τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά κατά τη διάρκεια του επίσης πρώτου σε εφαρμογή εκπτωτικού δεκαημέρου του Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Βάσει του νέου τότε εφαρμοστέου Νόμου, σε σύνολο επτά Κυριακών μέσα στο έτος λειτουργούν τα καταστήματα, εκ των οποίων οι 4 Κυριακές τοποθετούνται κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων και δεκαημέρων και οι υπόλοιπες 3 από τις συνολικά 7 του μέτρου, τοποθετούνται κατά τη διάρκεια των εορτών (Χριστούγεννα και Πάσχα).

Από την εφαρμογή του μέτρου και μετά, η πορεία των καταστημάτων όσον αφορά τη λειτουργία των Κυριακών συγκαταλέγεται στο χρονοδιάγραμμα των τακτικών ερευνών του Ινστιτούτου, είτε κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων ή των εορτών.

Παρακάτω αναλύονται χωριστά οι Κυριακές στο διάστημα των παραδοσιακών εκπτώσεων και των ενδιάμεσων εκπτωτικών δεκαημέρων με βάση τα αποτελέσματα δειγματοληπτικών ερευνών που έχει πραγματοποιήσει το ΙΝΕΜΥ, με απώτερο σκοπό τη συνολική αποτίμηση του μέτρου έως σήμερα.

ΕΚΠΤΩΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ

Σε σύνολο επτά Κυριακών μέσα στο έτος που λειτουργούν τα καταστήματα, οι 4 Κυριακές τοποθετούνται κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων και δεκαημέρων. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των θερινών και των χειμερινών εκπτώσεων, τα καταστήματα παραμένουν ανοιχτά μια Κυριακή μέσα στις δυο αυτές περιόδους. Βασική διαπίστωση αποτελεί το ότι το άνοιγμα της Κυριακής φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά, είτε και καθόλου, με συντριπτικά ποσοστά, το συνολικό τζίρο των καταστημάτων μέσα στις εκπτώσεις (πίνακας 1). Εύρημα το οποίο επαναλαμβάνεται σε διάστημα παραπάνω των δυο ετών, όπου υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα δειγματοληπτικών ερευνών σε πανελλαδικό δείγμα επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου που διεξάγει το Ινστιτούτο.

Δεδομένου ότι μία επιπλέον μέρα λειτουργίας κάποιου καταστήματος δεν μπορεί να μειώσει τον συνολικό τζίρο, το πιθανότερο είναι ότι οι επιχειρηματίες απαντούν σκεπτόμενοι ότι δεν έχουν τον προσδοκώμενο τζίρο τη συγκεκριμένη μέρα, οπότε κρίνουν το μέτρο αρνητικά. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση ότι ενδεχομένως η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές οδηγεί περισσότερο τους καταναλωτές σε μεγάλα εμπορικά καταστήματα από ότι τις καθημερινές, οπότε το άνοιγμα να έχει όντως αρνητική επίδοση.

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΤΖΙΡΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΕΚΠΤΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΩΝ

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΣΥΜΒΟΛΗ  ΤΟΥ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΤΖΙΡΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΕΚΠΤΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΩΝ

 

ΘΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

ΣΕΠ 2016

ΣΕΠ 2015

ΦΕΒ 2015

ΦΕΒ 2016

Θετικά

20%

5%

8%

13%

Αρνητικά

68%

92%

Δεν επηρέασε

80%

27%

87%

 

Ενδιαφέρον στοιχείο, που επιβεβαιώνεται σε κάθε εκπτωτική περίοδο, κατά τη συστηματική παρακολούθηση της λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή, αποτελεί ότι ο εκάστοτε επιχειρηματίας καλύπτει σε υψηλό ποσοστό μόνος του, την ανάγκη προσωπικού εκείνη την ορισμένη ημέρα. Δηλαδή, με τη δική του προσωπική συνδρομή πασχίζει να καλύψει τη συγκεκριμένη ανάγκη, ενώ η επόμενη επιλογή του είναι να επεκτείνει το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων (Πίνακας 2).

Από τα αποτελέσματα των περιοδικών ερευνών του ΙΝΕΜΥ αποτυπώνεται ότι η λειτουργία των Κυριακών δεν φαίνεται να συμβάλλει στην ενίσχυση της απασχόλησης, στη δημιουργία δηλαδή θέσεων εργασίας.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΚΑΛΥΨΗ ΑΝΑΓΚΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΕΚΠΤΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΩΝ

ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΚΑΛΥΨΗ ΑΝΑΓΚΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΕΚΠΤΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΩΝ

 

ΘΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

ΣΕΠ 2016

ΣΕΠ 2015

ΦΕΒ

2015

ΦΕΒ

2016

Επέκταση ωραρίου των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων

36%

14%

35%

19%

Πρόσληψη επιπλέον υπαλλήλου

4%

3%

Ο επιχειρηματίας έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης

64%

82%

62%

78%

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΔΕΚΑΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ

Κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών δεκαημέρων στην έρευνα του ΙΝΕΜΥ διερευνάται και η κίνηση της αγοράς την Κυριακή του εκάστοτε εκπτωτικού δεκαημέρου.

Όμοια με τις παραδοσιακές εκπτωτικές περιόδους, έτσι και στα εκπτωτικά δεκαήμερα, σημαντική διαπίστωση η οποία φαίνεται να επαναλαμβάνεται ως εύρημα σε κάθε ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο είναι ότι σταθερά υψηλό παραμένει το ποσοστό των επιχειρηματιών που δηλώνουν ότι το άνοιγμα μίας ακόμα Κυριακής δεν επηρεάζει τον τζίρο της αντίστοιχης εκπτωτικής περιόδου. Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής φαίνεται ότι «απορροφά» εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών (πίνακας 3).

ΠΙΝΑΚΑΣ 3: ΣΥΜΒΟΛΗ  ΤΟΥ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΤΖΙΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

 

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

ΜΑΙΟΣ

2014

2015

2015

2016

Θετικά

25%

31%

15%

18%

Αρνητικά

59%

Δεν επηρέασε

73%

69%

26%

76%

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ

· Σύμφωνα και με την ποσοτική αποτίμηση του μέτρου σε επίπεδο τζίρου, στις περισσότερες περιπτώσεις όχι μόνο δεν βοηθά τον εμπορικό κόσμο, αλλά επιδεινώνει την υπάρχουσα βεβαρημένη κατάσταση σε περίοδο εκτεταμένης ύφεσης.

· Δεν συνεισφέρει στη δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά αντίθετα επιβαρύνει προσωπικά και επαγγελματικά τον έλληνα επιχειρηματία.

· Η λειτουργία των καταστημάτων φαίνεται να έχει ουσιαστικό νόημα μόνο όταν είναι έκτακτη (Χριστούγεννα, Πάσχα), καθώς δεν ενισχύεται ο ανταγωνισμός αλλά εντείνεται η πίεση στους μικρομεσαίους εμπόρους. Ακόμα και οι δυο Κυριακές μέσα στην περίοδο των Χριστουγέννων, που είναι ανοιχτά τα καταστήματα φαίνεται ότι δεν δίνουν θετικό πρόσημο στην αγορά.

· Δεν επεκτείνει το ωράριο των καταστημάτων, καθώς είναι ήδη απελευθερωμένο από το 2005. Τα καταστήματα μπορούν να λειτουργούν από τις 5.00 το πρωί έως τις 21.00 το βράδυ από Δευτέρα έως Σάββατο. Παράλληλα, όπου κρίνεται απαραίτητο (νησιά και τουριστικές περιοχές), τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την Κυριακή με απόφαση του Περιφερειάρχη, πρακτική που ήδη ακολουθείται.

· Πρόκειται για μια νέα καταναλωτική συνήθεια που σε μια εποχή με χαμηλή αγοραστική κίνηση και ακόμη πιο χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα δεν έχει θετική αντιπροσφορά.

Ενημερωτικό Σημείωμα 2  ΘΕΜΑ: Οι επιπτώσεις στο συνολικό ημερήσιο κόστος των επιχειρήσεων Λιανικής την Κυριακή από την απασχόληση ενός μισθωτού πλήρους απασχόλησης

Πίνακας 1: Εκτίμηση επιπλέον συνολικού  ημερήσιου κόστους επιχείρησης την Κυριακή από την απασχόληση ενός μισθωτού πλήρους απασχόλησης στο Λιανικό Εμπόριο

 

Μέσο μεικτό ημερομίσθιο εργαζομένου πλήρους απασχόλησης (μισθωτού – τακτικές απολαβές) στο Λιανικό Εμπόριο

 

Εργοδοτικές εισφορές

Συνολικό ημερήσιο κόστος επιχείρησης

Απόλυτη & Ποσοστιαία μεταβολή ημερησίου κόστους επιχείρησης

Απασχόληση σε μία τυπική μέρα του χρόνου

43,5 €/ημέρα *

10,9 €/ημέρα

(+25,06%)

54,4 €

+40,8

ή +75%

Απασχόληση την Κυριακή

76,1 €/ημέρα

(+75%)

19,1 €/ημέρα

(+25,06%)

95,2 €

*Στοιχεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ: Απρίλιος 2016

Σενάρια απασχόλησης μισθωτών εργαζομένων στα εμπορικά καταστήματα λιανικής τις Κυριακές

Ø Εάν απασχοληθεί το 70% από το συνολικό αριθμό μισθωτών εργαζομένων πλήρους απασχόλησης στο Λιανικό Εμπόριο (222.745 άτομα, ΕΛ.ΣΤΑΤ. Β΄ Τρ. 2016) για 1 Κυριακή, τότε το επιπρόσθετο συνολικό κόστος των επιχειρήσεων λιανικής από τη λειτουργία 1 επιπλέον Κυριακής/έτος θα είναι 6,36 εκ. €.

Ø Εάν απασχοληθεί το 50% από το συνολικό αριθμό μισθωτών εργαζομένων πλήρους απασχόλησης στο Λιανικό Εμπόριο (222.745 άτομα, ΕΛ.ΣΤΑΤ. Β΄ Τρ. 2016) για 1 Κυριακή, τότε το επιπρόσθετο συνολικό κόστος των επιχειρήσεων λιανικής από τη λειτουργία 1 επιπλέον Κυριακής/έτος θα είναι 4,54 εκ. €.

Ø Εάν απασχοληθεί το 25% από το συνολικό αριθμό μισθωτών εργαζομένων πλήρους απασχόλησης στο Λιανικό Εμπόριο (222.745 άτομα, ΕΛ.ΣΤΑΤ. Β΄ Τρ. 2016) για 1 Κυριακή, τότε το επιπρόσθετο συνολικό κόστος των επιχειρήσεων λιανικής από τη λειτουργία 1 επιπλέον Κυριακής/έτος θα είναι 2,27 εκ. €.

Ø Εάν απασχοληθεί το 15% από το συνολικό αριθμό μισθωτών εργαζομένων πλήρους απασχόλησης στο Λιανικό Εμπόριο (222.745 άτομα, ΕΛ.ΣΤΑΤ. Β΄ Τρ. 2016) για 1 Κυριακή, τότε το επιπρόσθετο συνολικό κόστος των επιχειρήσεων λιανικής από τη λειτουργία 1 επιπλέον Κυριακής/έτος θα είναι 1,36 εκ. €.

Ø Εάν απασχοληθεί το 10% από το συνολικό αριθμό μισθωτών εργαζομένων πλήρους απασχόλησης στο Λιανικό Εμπόριο (222.745 άτομα, ΕΛ.ΣΤΑΤ. Β΄ Τρ. 2016) για 1 Κυριακή, τότε το επιπρόσθετο συνολικό κόστος των επιχειρήσεων λιανικής από τη λειτουργία 1 επιπλέον Κυριακής/έτος θα είναι 0,91 εκ. €.

Ενημερωτικό Σημείωμα 3 Δήλωση Προέδρου ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη για την ανακίνηση του θέματος της απελευθέρωσης των Κυριακών

Τα τελευταία επτά τουλάχιστον χρόνια, έχουμε πλέον κουραστεί να είμαστε θεατές στο ίδιο θέατρο του παραλόγου, που θέλει την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές να «μπαίνει» εμβόλιμη, περίπου στο τέλος κάθε διαπραγμάτευσης με την Τρόικα, όταν οι ανοχές και οι δυνάμεις έχουν πλέον εξαντληθεί και βρισκόμαστε προ των πυλών του κλεισίματος της συμφωνίας.

Πάντοτε δε, μας μένει η ίδια εντύπωση: ότι είναι πρωτοβουλία επιχειρηματικών και διαπλεκόμενων συμφερόντων του εσωτερικού, παρά σχεδιασμένη απαίτηση των δανειστών, αφού αν ήταν έτσι, θα το ζήταγαν από την αρχή και θα επέμεναν φορτικά επάνω σε αυτό, όπως ακριβώς κάνουν σε άλλα, περισσότερο σημαντικά γι’ αυτούς, θέματα.

Έχουμε επανειλημμένως απευθυνθεί στα μέλη μας, στην αγορά αλλά και στην ελληνική κοινωνία, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα των εργαζόμενων ελευθέρων επαγγελματιών στην ξεκούραση, εμφανίζοντας με τεκμηριωμένα στοιχεία το άμεσο ανταγωνιστικό μειονέκτημα στο οποίο θα βρεθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της λιανικής απέναντι στις μεγάλες, εάν ποτέ απελευθερωθεί η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Το αποτέλεσμα θα είναι προφανές και άμεσο: ακόμη περισσότερα λουκέτα, ακόμη μεγαλύτερη ανεργία, ακόμη εντονότερη ύφεση, ακόμη οξύτερη κρίση.

Αυτήν την φορά, θέλουμε να σταθούμε περισσότερο απέναντι σε έναν πρόσθετο προβληματισμό: Όλοι μας γνωρίζουμε την υπ’ αριθμ. 100/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία όρισε κατά λέξη τα εξής:

«Το Σύνταγμα κατοχυρώνει για τους πάσης φύσεως εργαζομένους και απασχολούμενους (ελεύθερους επαγγελματίες, κ.λπ.) το δικαίωμα ελεύθερου χρόνου και της απόλαυσης του ατομικού και τους από κοινού με την οικογένεια τους, ως τακτικό διάλειμμα της εβδομαδιαίας εργασίας. Το διάλειμμα αυτό υπηρετεί την υγεία και την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου με τη φυσική και ψυχική ανανέωση που προσφέρει η τακτική αργία στον εργαζόμενο άνθρωπο εντός της κάθε εβδομάδας (άρθρο 5 και 21 Συντάγματος).

Συναφώς, προσφέρει και την δυνατότητα οργάνωσης της κοινωνικής και οικογενειακής ζωής του, θέματα για τα οποία μεριμνά επίσης το Σύνταγμα (άρθρο 21). Περαιτέρω το ως άνω δικαίωμα προσλαμβάνει πρακτική αξία για τους εργαζόμενους όταν αυτοί δύνανται μόνοι ή από κοινού με την οικογένεια τους να μετέχουν στην συλλογική ανάπαυλα μιας κοινής αργίας ανά εβδομάδα, ως τέτοια ημέρα έχει επιλεγεί κατά μακρά παράδοση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στα λοιπά κράτη της Ευρώπης, η σχετιζόμενη με την Χριστιανική θρησκεία.»

Η ΕΣΕΕ έχει την βεβαιότητα ότι, η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου επέλυσε το θέμα δια παντός. Η Κυριακή αντιμετωπίζεται πλέον ως αυτό που είναι, δηλαδή μία ημέρα αναντικατάστατη για την ίδια την ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου και του οικογενειακού και κοινωνικού δεσμού τόσο των εμπόρων που λειτουργούν τα καταστήματά τους, όσο και των εργαζομένων σε αυτά. Ως τέτοια δεν μπορεί να υποκατασταθεί από κανένα «κλείσιμο» ή «ρεπό» Τρίτης, Τετάρτης ή οποιασδήποτε άλλης ημέρας, είτε για τον εργοδότη, είτε για τον εργαζόμενο.

Η απόφαση του ΣτΕ κάνει και κάτι ακόμα: στην ουσία απαγορεύει στον οποιονδήποτε, είτε λέγεται Κυβέρνηση, είτε Θεσμοί να αντιμετωπίζουν την ξεχωριστή ημέρα που είναι η Κυριακή, ως μια κοινή «καθημερινή». Στο πλαίσιο αυτό, οποιοσδήποτε νόμος απελευθερώσει τις Κυριακές θα είναι εξ ορισμού αντισυνταγματικός και μάλιστα με την βούλα του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας που είναι επιφορτισμένο με την ερμηνεία των νόμων. Ας είναι βέβαιοι οι όψιμοι υποστηρικτές της απελευθερωμένης Κυριακής, ότι ως τέτοιον θα τον αντιμετωπίσουμε και εμείς…..
 

Ενημερωτικό Σημείωμα 4
ΙΣΧΥΟΝ ΑΡΘΡΟ 16 Ν. 4177/2013

Επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις εξής Κυριακές:
α) Την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη των χρονικών περιόδων της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του παρόντος νόμου. Σε περίπτωση που η πρώτη Κυριακή συμπίπτει με επίσημη αργία, η δυνατότητα μετατίθεται την επόμενη Κυριακή.
β) Τις δύο (2) Κυριακές πριν από την ημέρα των Χριστουγέννων.
γ) Την Κυριακή των Βαΐων.
δ) Την τελευταία Κυριακή κάθε έτους.
Με αιτιολογημένη απόφαση του κατά τόπον αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται εντός διαστήματος τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ορίζονται οι περιοχές, στις οποίες επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και άλλες Κυριακές, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο 1 λαμβανομένων υπόψη των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

α) τα εμπορικά καταστήματα να έχουν συνολική επιφάνεια εμβαδού, όπως αυτό αναγράφεται στο λογαριασμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, μέχρι διακόσια πενήντα (250) τετραγωνικά μέτρα,

β) να μην ανήκουν υπό οποιαδήποτε νομική σχέση σε αλυσίδα καταστημάτων, εξαιρουμένων των περιπτώσεων συμβάσεων δικαιόχρησης (franchise),

γ) να μην λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» («shops-in-a-shop») και να μην βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα («outlet»), εμπορικά κέντρα ή εκπτωτικά χωριά.

Εφόσον η προθεσμία των τριών (3) μηνών του προηγούμενου εδαφίου παρέλθει άπρακτη, ο Αντιπεριφερει-άρχης υπέχει πειθαρχική ευθύνη σύμφωνα με τα άρθρα 233 και 234 του ν. 3852/2010 (Α’ 87).

Η απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη δύναται να αναθεωρείται ετησίως, με απόφαση που εκδίδεται κατά το μήνα Ιανουάριο και πρώτη εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2015. Εάν δεν εκδοθεί η απόφαση, ισχύει η προηγούμενη ρύθμιση.

α. Με την επιφύλαξη των ειδικώς οριζομένων για τα καταστήματα που αναφέρονται στο άρθρο 42 του ν. 1892/1990 (Α’ 101) και στο άρθρο 14 του ν. 2194/1994 (Α’34), κατά τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου, εφαρμόζεται το πλαίσιο του ωραρίου του άρθρου 23 του ν. 2224/1994, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 12 του ν. 3377/2005 (Α’ 202).

β. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 2224/1994, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 12 του ν. 3377/2005, αντικαθίσταται.

4. α) Επιτρέπεται η απασχόληση των εργαζομένων σε εμπορικά καταστήματα που λειτουργούν σύμφωνα με τα ανωτέρω. Η απασχόληση των εργαζομένων στις περιπτώσεις αυτές είναι νόμιμη και αμείβεται σύμφωνα με τις κοινές διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας που ορίζουν πρόσθετη αμοιβή για εργασία κατά τις Κυριακές.

Στους εργαζόμενους που θα απασχοληθούν κατά τις Κυριακές της περίπτωσης α’ της παραγράφου 1 δύναται να χορηγηθεί η αναπληρωματική ανάπαυση σε εργάσιμη ημέρα της εβδομάδας που προηγείται των Κυριακών αυτών.

β) Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την ψήφισή της από την Βουλή των Ελλήνων.»

5. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που εκδίδεται μετά από διαβούλευση με τοπικούς και συλλογικούς φορείς ορίζονται τρεις (3) τουριστικές περιοχές, όπου επιτρέπεται πιλοτικά για ένα (1) έτος η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και τις υπόλοιπες Κυριακές, πέραν των αναφερομένων στην παράγραφο 1 του παρόντος χωρίς τη συνδρομή των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του παρόντος και χωρίς να απαιτείται απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη. Με όμοια απόφαση μπορεί να ορίζεται ο φορέας παρακολούθησης της δράσης για την εξαγωγή συγκριτικών συμπερασμάτων και κάθε άλλη λεπτομέρεια.»

Ενημερωτικό Σημείωμα 5 – ΠΔ 899/1976: Ανακήρυξη περιοχών ως τουριστικών

α) Οι Δήμοι Αγρινίου, Μεσολογγίου και Ναυπάκτου του Νομού Αιτωλοακαρνανίας.

β) Οι Δήμοι Άργους και Ναυπλίου και αι Κοινότητες Δρεπάνου, Ερμιόνης,Θερμησίας, Λυγουριού, Μυκηνών, Πόρτο Χελίου , Τολού Παλαιάς Επιδαύρου του Νομού Αργολίδος.

γ) Ο Δήμος Τριπόλεως και αι Κοινότητες Βυτίνης, Παραλίου Αστρους και Τυρού του Νομού Αρκαδίας.

δ) Ο Δήμος Αρταίων του Νομού Αρτης.

ε) Οι Δήμοι Αθηναίων Αλίμου, Βιλλίων, Γλυφάδας, Κηφισιάς, Λαυρεωτικής, Μαρκοπούλου, Μεσογαίας, Μεγαρέων, Παλαιού Φαλήρου και Χαλανδρίου και αι Κοινότητες Αναβύσσου, Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης,
Καλάμου, Μαραθώνος Λαγονησίου Αττικής της Κοινότητος Καλυβίων και Νέας Μάκρης του Νομού Αττικής.

στ) Ο Δήμος Πατρέων Καλαβρύτων και αι Κοινότητες Αραχωβιτίκων, Βαλιμιτίκων, και Σελιανιτίκων του Νομού Αχαϊας.

ζ) Οι Δήμοι Λεβαδέων και Αραχώβης του Νομού Βοιωτίας.

η) Ο Δήμος Δράμας του Νομού Δράμας.

θ) Αι νήσοι Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κως, Πάτμος Ρόδος και Νήσος Σύμη του Νομού Δωδεκανήσου.

ι) Οι Δήμοι Αλεξανδρουπόλεως και Ορεστιάδος και η νήσος Σαμοθράκη του Νομού Εβρου.

ια) Οι Δήμοι Καρύστου, Λουτρών Αιδηψού και Χαλκιδέων, αι Κοινότητες Αμαρύνθου, Αρτεμισίου, Βασιλικών, Ερετρίας, Λιχάδος, Μαρμαρίου, Νέας Αρτάκης και Νέων Στύρων ως και η νήσος Σκύρος του Νομού Ευβοίας.

ιβ) Ο Δήμος Καρπενησίου του Νομού Ευρυτανίας.

ιβ) Ο Δήμος Ζακυνθίων, η Κοινότης Πλάνου η περιοχή Λαγανά ή Λαγενά Ζακύνθου που περιλαμβάνεται στα διοικητικά όρια της Κοινότητος Καλαμακίου και η θέσις Λαγενάς της Κοινότητος Παντοκράτορος του Νομού Ζακύνθου.

ιδ) Οι Δήμοι Αρχαίαι, Ολυμπίας, Ζαχάρως και Λετρίνων και αι Κοινότητες Βαρθολομιού, Κάστρου, Κυλλήνης και Σκαφιδιάς του Νομού Ηλείας.

ιε) Ο Δήμος Βεροίας, Δήμος Ναούσης του Νομού Ημαθίας.

ιστ) Ο Δήμος Ηρακλείου και αι Κοινότητες Ανωπόλεως, Γουβιών, Μαλίων, Μοχού, Ροδιάς, Τυμπακίου Λιμένος Χερσονήσου Ηρακλείου του Νομού Ηρακλείου.

ιζ) Ο Δήμος Ηγουμενίτσης του Νομού Θεσπρωτίας.

ιη) Οι Δήμοι Θεσσαλονίκης και Λαγκαδά και αι Κοινότητες Αγ. Τριάδος, Ασπροβάλτας, Νέας Απολλωνίας, Πανοράματος, Ν. Επιβατών, Κ. Σταυρού και Περαίας του Νομού Θεσ/νίκης.

ιθ) Ο Δήμος Ιωαννιτών του Νομού Ιωαννίνων.

κ) Ο Δήμος Καβάλας, η Κοινότης Ελευθερών, τα Λουτρά Ελευθέρων της Κοινότητος Ακροποτάμου και η νήσος Θάσος του Νομού Καβάλας.

κα) Ο Δήμος Καρδίτσης και αι Κοινότητες Λουτροπηγής και Μακρυρράχης του Νομού Καρδίτσης.

κβ) Ο Δήμος Καστοριάς του Νομού Καστοριάς.

κγ) Η νήσος Κέρκυρα.

κδ) Ο Δήμος Αργοστολίου του Νομού Κεφαλληνίας.

κε) Ο Δήμος Κοζάνης του Νομού Κοζάνης.

κστ) Οι Δήμοι Κορίνθου, Λουτρακίου, Περαχώρας, Σικυώνος και αι Κοινότητες Αγ. Θεοδώρων, Ισθμίας, Κοκκωνίου και Ξυλοκάστρου του Νομού Κορινθίας.

κζ) Αι νήσοι Αμοργός, Αντίπαρος, Θήρα, Ιος, Κέα, Κύθνος, Μήλος, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Σέριφος, Σίφνος, Σύρος και Τήνος του Νομού Κυκλάδων.

κη) Οι Δήμοι Γυθείου και Σπαρτιατών και αι Κοινότητες Μονεμβασίας και Μυστρά του Νομού Λακωνίας.

κθ) Ο Δήμος Λαρίσης και αι Κοινότητες Καρίτσης και Ραψάνης του Νομού Λαρίσης.

λ) Οι Δήμοι Αγ. Νικολάου, Ιεράπετρας και Σητείας και η Κοινότης Ελούντας του Νομού Λασιθίου.

λα) Ο Δήμος Μυριναίων Λήμνου και οι Δήμοι Μηθύμνης και Μυτιλήνης του Νομού Λέσβου.

λβ) Ο Δήμος Λευκάδος και η Κοινότης Νυδρίου του Νομού Λευκάδος.

λγ) Ο Δήμος Βόλου, αι Κοινότητες Ζαγοράς, Καλών Νερών, Νεοχωρίου, Μακρινίτσης, Πορταριάς, Τσαγκαράδας, ο οικισμός Αγιος Ιωάννης της Κοινότητος Αγ. Δημητρίου και αι νήσοι Αλόνησος, Σκίαθος και Σκόπελος
του Νομού Μαγνησίας.

λδ) Οι Δήμοι Καλαμάτας, Μεσσήνης και Πύλου και η Κοινότης Μεθώνης του Νομού Μεσσηνίας.

λε) Ο Δήμος Ξάνθης του Νομού Ξάνθης.

λστ) Οι Δήμοι Λουτροπόλεως Μεθάνων και Πειραιώς (μετά του Ν. Φαλήρου) και αι νήσοι Αίγινα, Πόρος, Σπέτσαι, και Υδρα του Νομού Πειραιώς.

λζ) Οι Δήμοι Εδέσσης και Αριδαίας και Κοινότης Π. Πέλλης του Νομού Πέλλης.

λη) Οι Δήμοι Κατερίνης και Λιτοχώρου και αι Κοινότητες Λεπτοκαρυάς, Μακρυγιάλου, Μεθώνης, Παραλίας και Πλαταμώνος του Νομού Πιερίας.

λθ) Οι Δήμοι Πάργας και Πρεβέζης και η θέσις Καστροσυκιά της Κοινότητος Καναλίου του Νομού Πρεβέζης.

μ) Ο Δήμος Ρεθύμνης και αι Κοινότητες Αγίας Γαλήνης, Πηγής και Πλατανίων του Νομού Ρεθύμνης.

μα) Ο Δήμος Κομοτηνής του Νομού Ροδόπης.

μβ) Οι Δήμοι Αγ. Κηρύκου Ικαρίας, Καρλοβασίων και Σαμίων και οι Κοινότητες Κοκκαρίου και Πυθαγορείου του Νομού Σάμου.

μγ) Ο Δήμος Σερρών και η Κοινότης Θερμών Νιγρίτης του Νομού Σερρών.

μδ) Οι Δήμοι Καλαμπάκας και Τρικκαίων του Νομού Τρικάλων.

με) Οι Δήμοι Λαμιέων και Υπάτης Καμμένων Βούρλων και αι Κοινότητες Αγ. Κωνσταντίνου, Αρκίτσης, , Καραβομύλου, Λιβανάτων, Πλατυστόμου και Θερμοπυλών του Νομού Φθιώτιδος.

μστ) Ο Δήμος Φλωρίνης του Νομού Φλωρίνης.

μζ) Ο Δήμος Δελφών και αι Κοινότητες Ερατεινής και Ιτέας του Νομού Φωκίδος.

μη) Οι Δήμοι Κασσανδρείας και Πολυγύρου και αι Κοινότητες Καλάνδρας, Καλλιθέας, Κρυοπηγής, Νέου Μαρμαρά, Νέων Ρόδων, Ουρανουπόλεως, Ολυμπιάδος, Παλιουρίου και χανιώτη του Νομού Χαλκιδικής.

μθ) Ο Δήμος Χανίων και η Κοινότης Μάλαμε του Νομού Χανίων.

ν) Ο Δήμος Χίου του Νομού Χίου.

Ενημερωτικό Σημείωμα 6
 Πολυκαταστήματα

McArthurGlen Athens Building Block E71, Δήμος Σπάτων – Αρτέμιδος – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
River West Λεωφόρου Κηφισού 96-98, Δήμος Αιγάλεω, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
Athens Metro Mall Λεωφ. Βουλιαγμένης 276, Αγ. Δημήτριος, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
Golden Hall Λεωφ. Κηφισίας 37A, Μαρούσι, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
The MALL Ανδρέα Παπανδρέου 35, Μαρούσι, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
Athens Heart Mall Πειραιώς 180, Ταύρος, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
Mediterranean Cosmos 11ο χλμ. Θεσ/νίκης – Μουδανιών, Θεσσαλονίκη, Δήμος ΘΕΡΜΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ελληνικό, Δημοτική Ενότητα Δήμου Αργυρούπολης – Ελληνικού ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
Enigma Mall Νέα Μουδανιά, Δήμος Νέας Προποντίδας, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Ενημερωτικό Σημείωμα 8
– Ανοικτή Επιστολή της ΕΣΕΕ για την απελευθέρωση των καταστημάτων τις Κυριακές

Αθήνα, 2 Μαΐου 2017
Αρ. πρωτ: Φ1.1.6450

Προς
Πρωθυπουργό
κ. Αλέξη Τσίπρα
Ενταύθα

Κοιν: -Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δήμο Παπαδημητρίου
– Αρχηγούς Κομμάτων
– Περιφερειάρχες και Αντιπεριφερειάρχες όλης της χώρας
– Γραφεία Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ΔΝΤ στην Ελλάδα

ΘΕΜΑ: ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Όπως είναι πλέον γνωστό στο πανελλήνιο, μετά την ολοκλήρωση της τεχνικής συμφωνίας και τις σχετικές δηλώσεις του κ. Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης στον Τύπο, η ουσιαστική απελευθέρωση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές είναι προ των πυλών. Το γεγονός αυτό λυπεί το οργανωμένο εμπόριο περισσότερο από ότι λυπεί τον κ. Υπουργό, ο οποίος δυστυχώς το αποδέχεται ως «εκσυγχρονισμό» και ταυτόχρονα προκαλεί τεράστια έκπληξη και ανάλογη απογοήτευση στην συντριπτική πλειοψηφία του εμπορικού κόσμου της χώρας. Αναρωτιόμαστε πώς θα νομοθετηθεί αυτή η απελευθέρωση μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 100/2017 απόφασης της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία επί της ουσίας έκρινε την Κυριακή αργία ως πολύ σημαντική και αναντικατάστατη ημέρα για την ζωή και την ανάπτυξη της προσωπικότητας, τόσο των εργοδοτών όσο και των εργαζομένων αυτής της χώρας. Πώς θα συνυπάρξουν νομοθετικά κείμενα λειτουργίας τις Κυριακές με την ουσιαστική απαγόρευση του Ανώτατου Δικαστηρίου που ερμηνεύει πρωτογενώς το Σύνταγμα; Δεν θα είναι αυτό συνταγματική εκτροπή;
Ακόμη μεγαλύτερο προβληματισμό μάς προκαλεί το γεγονός ότι, η προσεκτική μελέτη των φερομένων ως συμφωνηθέντων επικεντρώνει φωτογραφικά στην αποκαθήλωση της κυριακάτικης αργίας στις παραθαλάσσιες περιοχές από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο, στο κέντρο της Αθήνας, σε όλη την παραθαλάσσια ζώνη της Θεσσαλονίκης και στα αεροδρόμια «Ελευθέριος Βενιζέλος» και «Μακεδονία» και τις επιχειρήσεις πέριξ αυτών.

Οι περιοχές αυτές, θα χαρακτηριστούν ως δήθεν «τουριστικές», κατά παραβίαση της κοινής λογικής και κατά παράβαση της εθνικής νομοθεσίας, η οποία δεν περιλαμβάνει ασφαλή διαδικασία και κριτήρια καθορισμού μίας περιοχής ως τουριστικής. Παράλληλα, διαγράφονται αδικαιολόγητα οι αρμοδιότητες του εκλεγμένου Αντιπεριφερειάρχη και της τοπικής κοινωνίας να καθορίζουν μόνοι τους τις ανάγκες της αγοράς τους. Ελπίζουμε ειλικρινά ότι, η δικαιολογητική βάση για την επιλογή των συγκεκριμένων περιοχών δεν είναι το γεγονός ότι εκεί επιχειρούν μεγάλα συμφέροντα και πολυεθνικές επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου. Μία τέτοια επιλογή, το μόνο που θα πετύχαινε θα ήταν η άμεση αναδιανομή του ήδη περιορισμένου, λόγω κρίσης και ύφεσης, τζίρου της αγοράς προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων και η εξαγωγή κεφαλαίων που με αιματηρές θυσίες και capital controls προσπαθεί η χώρα και η κοινωνία της να κρατήσουν στην εθνική οικονομία.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Το λάθος των Κυριακών δεν μπορεί να διορθωθεί με λάθος!

Ήδη, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΕΕ αποφάσισε πανελλαδικό κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων, την ερχόμενη Κυριακή, 7 Μαΐου, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις ως άνω αποφάσεις που λαμβάνονται ερήμην μας και ερήμην των θεσμών της δικαιοσύνης της χώρας.

Ελπίζουμε ειλικρινά, στηριζόμενοι σε πρόσφατες δηλώσεις δικές σας όσο και των Υπουργών σας, ότι το ακριβές περιεχόμενο που συμφωνήσατε, δεν είναι αυτό που φοβόμαστε. Σε κάθε, πάντως, περίπτωση και επειδή τα περιθώρια είναι ιδιαίτερα περιορισμένα, σας παρακαλούμε θερμά να μην προχωρήσετε σε καμία νομοθετική ρύθμιση, προτού τουλάχιστον μας ακούσετε και μας δώσετε την ευκαιρία να εκθέσουμε τα επιχειρήματά μας και να σας αποδείξουμε μέσα από τις, συνημμένες στην παρούσα, τεκμηριωμένες προσεγγίσεις και έρευνες που έχει πραγματοποιήσει κατά καιρούς το Ινστιτούτο Ερευνών της ΕΣΕΕ, οι οποίες αποδεικνύουν, πέραν πάσης αμφιβολίας, πόσο αχρείαστη είναι για την αγορά και την κοινωνία, η περαιτέρω διεύρυνση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.

Για όλους αυτούς τους λόγους, αιτούμαστε άμεσης συνάντησης μαζί σας προκειμένου να σας εκφράσουμε τις θέσεις μας και δια ζώσης.

Όντες βέβαιοι για την θετική ανταπόκρισή σας, διατελούμε,

Με ιδιαίτερη τιμή,
Ο Πρόεδρος
Βασίλης Κορκίδης

Ο Γενικός Γραμματέας
Γεώργιος Καρανίκας

O browser δεν υποστηρίζει pdf viewεr. Κατεβάστε την απόφαση από εδώ: Download PDF.

O browser δεν υποστηρίζει pdf viewεr. Κατεβάστε την απόφαση από εδώ: Download PDF.

Πηγή: Taxheaven