Η οδύσσεια μιας ασφαλιστικής ενημερότητας.
Νικόλαος Καραδημήτρης Λογιστής 1. Οι διάλογοι είναι πραγματικοί.2. Κάποιοι χαρακτήρες, ονόματα και τοποθεσίες έχουν αλλαχθεί.Πρόλογος :Τον Ιούλιο του 2017, εκδίδεται από υποκατάστημα ΙΚΑ/ΕΦΚΑ της περιοχής Γαυγαμήλων καθυστερημένα, έγγραφο για ασθένεια υπαλλήλου εταιρίας (GreekΒestPlaceToInvest l.t.d) το οποίο αφορά τον Μάιο του ιδίου έτους.Ο λογιστής της επιχείρησης ως όφειλε (λόγω της έλλειψης του συγκεκριμένου εγγράφου έως το τέλος του Ιουνίου που υποβλήθηκε η Α.Π.Δ. του Μαΐου) προέβη στην υποβολή της σχετικής Α.Π.Δ. χωρίς την ασθένεια αυτή. Η πληρωμή όμως των εισφορών στο τέλος του Ιουνίου (για το μήνα Μάιο) έγινε αφού λήφθηκε υπόψη η ασθένεια (μειωμένη δηλαδή). Μετά την λήψη των ανωτέρου εγγράφου ο Λογιστής συνέταξε τροποποιητική δήλωση Α.Π.Δ. μηνός Μαΐου την οποία και υπέβαλε τον Ιούλιο ως όφειλε.Τον Μάρτιο του 2018 η επιχείρηση GreekΒestPlaceToInvest l.t.d χρειάστηκε ασφαλιστική ενημερότητα. Το σύστημα του ΙΚΑ/ΕΦΚΑ δεν μπόρεσε δυστυχώς να την χορηγήσει ηλεκτρονικά.Προσερχόμαστε στο υποκατάστημα της περιοχής που ανήκει η εταιρία GreekΒestPlaceToInvest l.t.d για να μάθουμε το λόγο της μη αυτόματης (ηλεκτρονικής) έκδοσης της ασφαλιστικής ενημερότητας.Ακολουθούν οι σχετικοί διάλογοι: – Λογιστής : Καλημέρα σας (με μεγάλο χαμόγελο, μη τυχόν και έχει ξυπνήσει άσχημα ο υπάλληλος και φυσικά με όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ, όπως εξουσιοδότηση θεωρημένη με γνήσιο της υπογραφής, βουλοκέρια και άλλα σχετικά έγγραφα τα οποία θα μπορούσαν να ζητηθούν).– Υπάλληλος ΕΦΚΑ: «Καλημέρα σας ….»– Λογιστής : «Μπορείτε να μας πείτε γιατί δεν εκδίδεται ηλεκτρονικά η ασφαλιστική ενημερότητα για την συγκεκριμένη επιχείρηση ;»– Υπάλληλος ΕΦΚΑ : «Πείτε μου Α.Φ.Μ. και Α.Μ.Ε.»– Λογιστής : «Αμέ φυσικά, γράφετε σας παρακαλώ…»– Υπάλληλος ΕΦΚΑ : «Κύριε η ενημερότητα δεν μπορεί να βγει γιατί η επιχείρηση οφείλει.» – Λογιστής What; αναφωνώ από μέσα μου σε άπταιστα αγγλικά. Συνεχίζω όμως ήρεμος απευθυνόμενος στον υπάλληλο : «Μα δεν οφείλει».– Υπάλληλος ΕΦΚΑ: «Το σύστημα κύριε μου λέει ότι οφείλει από τον Μάιο του 2017.»– Λογιστής : «Μα για το Μάϊο του 2017 έχουμε ήδη καταθέσει τροποποιητική από τον Ιούλιο του 2017. Σας προσκομίζουμε και τη φωτοτυπία της ΑΠΔ με αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία παραλαβής» (ευτυχώς που τα ψηφιοποιούμε όλα και τα έχουμε σε χρόνο dt, όποτε τα ζητήσει κάποιος υπάλληλος) !! – Υπάλληλος ΕΦΚΑ: «Ναι το βλέπω αλλά …. η συνάδελφος Λόλα Σκασιαρχίογλου που πρέπει να την καταχωρήσει …. απουσιάζει !!!!!!»– Λογιστής : «Απουσιάζει από τον Ιούλιο του 2017 ;»– Υπάλληλος ΕΦΚΑ (Αρχίζει και τα παίρνει) : «Τώρα θα σας πω εγώ από πότε λείπει ;;;;; Σημασία έχει ότι Λείπει.»– Λογιστής : «Και γιατί δεν την καταχωρείτε τώρα εσείς ώστε να πάρουμε την ενημερότητα; Αφού στην πραγματικότητα η επιχείρηση δεν οφείλει. Το σύστημα εμφανίζει οφειλή από δική σας υπαιτιότητα λόγω του ότι δεν έχει περαστεί η τροποποιητική δήλωση!!»– Υπάλληλος ΕΦΚΑ : «Δεν είναι εύκολα αυτά τα πράγματα κύριε..» (σκέφτομαι.. μα φυσικά τι λες τώρα.. μέχρι και ο Χόκινγ έχει γράψει για την θεωρία της «μη καταχωρισθείσας τροποποιητικής ΑΠΔ» και τις δυσκολίες που αυτή παρουσιάζει) και συνεχίζει «Χρειαζόμαστε μία υπεύθυνη δήλωση του εργαζόμενου κυρίου Γκαντέμογλου Σπύρου ότι δέχεται να μειωθούν οι εισφορές του.»– Λογιστής : «Ξέρετε ότι η μείωση των εισφορών προκύπτει από το ίδιο το ΙΚΑ, η δική σας υπηρεσία το εκδίδει το έγγραφο.»– Υπάλληλος ΕΦΚΑ : «Αυτό δεν έχει σημασία, χρειαζόμαστε την υπεύθυνη δήλωση του εργαζομένου.»– Λογιστής (Πάντα με την γνωστή ευγένεια που διακρίνει τον κλάδο) : «Ξέρετε όταν καταθέσαμε την τροποποιητική Α.Π.Δ. στη κυρία Σκασιαρχίογλου, δεν μας ζήτησε κάποια αντίστοιχη υπεύθυνη δήλωση. Αν ο υπάλληλος είχε αποχωρήσει από την επιχείρηση πως θα τον βρίσκαμε;» – Υπάλληλος ΕΦΚΑ : «Γιατί κύριε έχει αποχωρήσει; «– Λογιστής : «Φυσικά και όχι ……»(τόσο γκαντέμης που είναι θα μπορούσε όμως…) – Υπάλληλος ΕΦΚΑ : «Ξέρετε η κυρία Σκασιαρχίογλου έχει τόσα στο κεφάλι της και αμέλησε να την ζητήσει.»– Λογιστής (Σκέφτηκα…Προφανώς η κυρία θα σκεφτόταν και τότε πως να πάρει μια ακόμη άδεια γιαυτό δεν το ζήτησε,…. αλλά δεν το είπα), συνεχίζω λοιπόν : «Μα έχουμε καταθέσει και άλλες τροποποιητικές και δεν μας έχει ζητηθεί ποτέ.»– Υπάλληλος ΕΦΚΑ : «Κακώς έπρεπε να σας την ζητάνε.»– Λογιστής (Σκέφτομαι να τον ρωτήσω αν το αναφέρει κάποια εγκύκλιος/απόφαση/νόμος/Βασιλικό διάταγμα/Ευρωπαϊκή οδηγία ή κάποιο άλλο έστω μπακαλόχαρτο, αλλά δε το ρισκάρω και συνεχίζω με την ευγένεια που ακόμη μου περισσεύει) : «Αγαπητέ μου δε γίνεται κάποιος άλλος υπάλληλος να καταχωρήσει την τροποποιητική; » (τι είπες τώρα!!! λέω από μέσα μου. Καλύτερα να του ζήταγα δανεικά, μεγαλύτερη τύχη θα είχα).– Υπάλληλος : «Αδύνατον, έχουμε και πάαααρα πολύ δουλειά, δεν έχουμε προσωπικό, και μη με καθυστερείτε γιατί εδώ βλέπω ότι πρόκειται για μία ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ (Greekbestplacetoinvest l.t.d) που είναι αδύνατο να μην μπορεί να πληρώσει τα 270,00 € για να ξεμπερδεύουμε!»– Λογιστής : «Δηλαδή οι τροποποιητικές καταχωρούνται ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης ;»– Υπάλληλος ΕΦΚΑ : «Δεν σας είπα αυτό.!!!!»- Λογιστής : «Μα να πω στο πελάτη να πληρώσει κάτι που ΔΕΝ οφείλει επειδή λείπει η μια και μοναδική Κα Σκασιαρχίογλου η οποία έχει μετεκπαίδευση και master στην υποβολή των τροποποιητικών; «– Υπάλληλος ΕΦΚΑ: «Αν θέλετε να πάρετε ενημερότητα. Διαφορετικά θα πρέπει περιμένετε την κυρία Σκασιαρχίογλου». (Μου φάνηκε ότι είδα εάν συννεφάκι πάνω από τον υπάλληλο που έγραφε «εάν
εμφανιστεί ποτέ στην υπηρεσία» αλλά πάνω στα νεύρα μου δεν έδωσα
σημασία.)Αποτέλεσμα :Α. Η εταιρία πλήρωσε ξανά αυτά που δεν όφειλε για να μπορέσουμε να πάρουμε την ασφαλιστική ενημερότητα.Β. Τρεις ημέρες στους δρόμους.Γ. Τον Λογιστή δεν τον πιάνουν πλέον τα ηρεμιστικά.Δ. Η εταιρία σκέφτεται να αλλάξει επωνυμία σε «TinKanoForCyprousRealSoon l.t.d.»Επίλογος Με την καταβολή των χρημάτων ζητήσαμε να μπουν ως έναντι του επόμενου μήνα προκειμένου να μην χρειαστεί να ξαναπάμε για συμψηφισμό.Η απάντηση που μας δόθηκε ήταν ότι αυτό είναι αδύνατο μέχρι και το τέλος του μήνα λόγω …… μεγάλου φόρτου εργασίας.