Ηλεκτρονικές αγορές: τέλος στο γεωγραφικό αποκλεισμό από χθές
Καλά νέα για όσους πραγματοποιούν τις αγορές τους από το διαδίκτυο, καθώς ο γεωγραφικός αποκλεισμός καταργείτε από τις 3 Δεκεμβρίοy 2018
Οι ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν κομμάτι της καθημερινής ζωής πολλών Ευρωπαίων. Μόνο το 2017, το 57% των πολιτών της ΕΕ πραγματοποίησε έστω και μια ηλεκτρονική αγορά. Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει σύνορα. Το 2017, το ένα τρίτο των καταναλωτών του ηλεκτρονικού εμπορίου, πραγματοποίησε αγορές από διαδικτυακά καταστήματα που έχουν έδρα σε άλλη χώρα της ΕΕ. Ωστόσο, τα εμπόδια που συνάντησαν ήταν αρκετά, ώστε να αποτρέψουν πολλούς από το να αγοράσουν αυτό που επιθυμούσαν.Έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εξέτασε και ανέλυσε χιλιάδες ιστοσελίδες σε ολόκληρη την ΕΕ, ανακάλυψε ότι μόνο στο 37% των περιπτώσεων οι καταναλωτές ήταν σε θέση να ολοκληρώσουν μια αγορά από άλλη χώρα της ΕΕ. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, οι καταναλωτές ήρθαν αντιμέτωποι με περιορισμούς εξαιτίας του γεωγραφικού αποκλεισμού. Τί είναι γεωγραφικός αποκλεισμός;Κάθε περιορισμός που επιβάλλεται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, εξαιτίας της υπηκοότητας των πελατών, του τόπου διαμονής και του τόπου εγκατάστασης.Για παράδειγμα όταν πραγματοποιείς μια αγορά από το Βέλγιο και βρίσκεις το αγαθό/υπηρεσία που επιθυμείς σε μια γαλλική ιστοσελίδα, θα το προσθέσεις στο καλάθι σου, θα ελέγξεις ότι έχεις επιλέξει τις σωστές διαστάσεις και προχωρήσεις στην αγορά του προϊόντος. Το μήνυμα «You are being re-directed to the Belgian page of this website», θα εμφανιστεί στην οθόνη σου και βρεθείς στη Βέλγικη ιστοσελίδα , όπου το προϊόν/υπηρεσία που επιθυμείς δεν θα είναι διαθέσιμο.Αυτό ονομάζεται ανακατεύθυνση, ή παρεμπόδισης της πρόσβασης, σε ιστότοπο και αποτελεί ένα από τα πολλά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι αγοραστές στο διαδίκτυο.Άλλες μορφές γεωγραφικού αποκλεισμού αποτελούν:Η απόρριψη μέσων πληρωμής (για παράδειγμα πιστωτικές κάρτες) από μια άλλη χώρα της ΕΕ.Το να μην μπορεί κανείς να εγγραφεί σε κάποια ιστοσελίδα εξαιτίας του τόπου κατοικίας του.Οι νέοι κανόνες ισχύουν για ένα ευρύ φάσμα αγαθών και υπηρεσιών, όπως:-φυσικά αγαθά, όπως τα έπιπλα και τα ηλεκτρονικά-ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως οι υπηρεσίες cloud ή φιλοξενία ιστοσελίδων- υπηρεσίες ψυχαγωγίας όπως εισιτήρια σε πάρκα αναψυχής, συναυλίες κτλ.
Πηγή: Taxheaven