ΟΙΥΕ: ««Black Friday» για εργαζόμενους, «Πλύση εγκεφάλου» για καταναλωτές.»
Αθήνα, 23.11.2018
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ«Black Friday» για εργαζόμενους «Πλύση εγκεφάλου» για καταναλωτέςΗ διαφημιστική φρενίτιδα και η «πλύση εγκεφάλου» που δέχονται τις τελευταίες μέρες οι καταναλωτές για την «Black Friday» όχι μόνο έχει ξεφύγει από κάθε όριο αισθητικής, αλλά έχει και σοβαρές αρνητικές συνέπειες για εργαζόμενους και καταναλωτές.Μετά την απελευθέρωση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, μετά την καθιέρωση του θεσμού της «Λευκής Νύχτας» από διάφορους Δήμους της χώρας, οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και οι πολυεθνικές επανέρχονται και αυτή τη χρονιά για να εκμεταλλευτούν τη χειμαζόμενη αγορά του Εμπορίου με την «Black Friday».Η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των Χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις δήθεν «απίθανες προσφορές».Εφέτος δε, η Black Friday στη χώρα μας έχει διάρκεια μιας ολόκληρης εβδομάδας(!), μια «πατέντα» των μεγάλων πολυκαταστημάτων για την άλωση του συνολικά μειωμένου τζίρου της αγοράς.
Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών «κυνηγό προσφορών».Καταγγέλλουμε αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων τύπου Black Friday που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες και οι οποίες όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται τους καταναλωτές και τους εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι.