Ενημερωτικός Κόμβος

Σ.Ε.Ε.Λ.Φ.Ο. Ν. Καρδίτσας: ΑΤΑΚ των αγροτεμαχίων – Αποστολή δικαιολογητικών παντός τύπου, γενικότερη συμπεριφορά και ο παραλογισμός των απαιτήσεων

New Page 1

v:* { behavior: url(#default#VML) }
o:* { behavior: url(#default#VML) }
.shape { behavior: url(#default#VML) }

Καρδίτσα 30 Απριλίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΑΤΑΚ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ – ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΠΑΝΤΟΣ ΤΥΠΟΥ, ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ

 

Από φέτος δημιουργήθηκε η υποχρέωση να προσκομίζονται οι ΑΤΑΚ των αγροτεμαχίων, προκειμένου να συντάσσεται η δήλωση καλλιέργειας. (η αναβολή υποχρεωτικής προσκόμισης ισχύει μόνο για φέτος).

Αυτή η υποχρέωση δημιούργησε τεράστια προβλήματα στους ενοικιαστές (μισθωτές), οι οποίοι προσπαθούν να βρουν τους ΑΤΑΚ με όποιον τρόπο μπορούν, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής της δήλωσης καλλιέργειας τους. Για το λόγο αυτόν, όλοι απευθύνονται στους λογιστές των ιδιοκτητών πηγαίνοντας στα  γραφεία τους και ζητώντας τους ΑΤΑΚ. Ακόμη χειρότερα, έχουμε περιπτώσεις που απαιτούν τους ΑΤΑΚ τηλεφωνικά.

Επειδή: α) Οι καθημερινές απαιτήσεις βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την υποχρέωση προστασίας προσωπικών δεδομένων των πελατών μας, θα θέλαμε να ενημερώσουμε όλους όσους χρειάζονται οτιδήποτε από το λογιστή ότι:

 Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ακινήτων:

  • Τον ΑΤΑΚ, μπορεί να τον δώσει σε οποιονδήποτε μόνο ο ιδιοκτήτης του ακινήτου.
  • Όποιος νοικιάζει χωράφια, θα πρέπει να απευθυνθεί στον ιδιοκτήτη των χωραφιών και να ζητήσει από αυτόν τον/τους ΑΤΑΚ.
  • Οποιοσδήποτε ΔΕΝ είναι ιδιοκτήτης, καλό είναι να μην ζητήσει από το λογιστή του ιδιοκτήτη οτιδήποτε, πολύ απλά γιατί δεν μπορεί να του δοθεί τίποτε.
  • Όλοι οι ιδιοκτήτες, έχετε παραλάβει από το λογιστής σας το Ε9 το δικό σας και της συζύγου σας πάρα πολλές φορές. Αν παρόλα ταύτα δεν μπορείτε να βρείτε ούτε ένα αντίγραφο, περάστε από το γραφείο του λογιστή σας και ζητείστε μία εκτύπωση, για να μπορείτε να δώσετε τον ΑΤΑΚ των αγροτεμαχίων σας στους ενοικιαστές (μισθωτές). Δεν θα σας εξυπηρετήσουμε τηλεφωνικά, επειδή δεν μπορούμε να αποδείξουμε ότι μας το ζητήσατε εσείς.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Fax δεν στέλνουμε πλέον γιατί, για να στείλουμε πρέπει να το εκτυπώσουμε. Δεν το κάνουμε, γιατί αυτό απαιτεί χρόνο και κόστος και δεν είναι τίποτε από τα δύο αποδεκτό.

 

Όσον αφορά τις τράπεζες:

  • Χρόνια τώρα, όταν μας καλείτε από την τράπεζα, προκειμένου να κάνετε επιβεβαίωση στοιχείων, ζητάτε τα πλήρη στοιχεία και όχι μόνο. Σε κάθε επικοινωνία σας  θα κάνουμε πλέον το ίδιο. Έχουμε κι εμείς ευθύνη για τα προσωπικά δεδομένα, όχι μόνο εσείς.
  • Μην ζητάτε από τους πελάτες σας να επικοινωνήσουν με το λογιστή τους και να ζητήσουν στοιχεία με αποστολή fax ή email, πολύ απλά γιατί θα περιμένετε μάταια.
  • Όταν τηλεφωνούν μπροστά σας οι πελάτες σας στο λογιστή τους για να ζητήσουν να σταλούν στοιχεία στο fax ή στο email σας, για εξυπηρέτηση σας ενημερώστε τους (παρότι δεν έχετε υποχρέωση) ότι δεν θα εξυπηρετηθούν.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Fax δεν στέλνουμε πλέον γιατί, για να στείλουμε πρέπει να το εκτυπώσουμε. Δεν το κάνουμε γιατί αυτό απαιτεί χρόνο και κόστος και δεν είναι τίποτε από τα δύο αποδεκτό.

 

Όσον αφορά συμβολαιογράφους:

  • Προκειμένου να προχωρήσει μία διαδικασία συμβολαίου, αποδοχής, μεταβίβασης κλπ., χρειάζεστε αντίγραφο Ε-9 και πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ. Θα στέλνετε email στο λογιστή τους πελάτη σας στο οποίο θα καταγράφετε ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ το πιστοποιητικό που ζητάτε και για ποιο λόγο.
  • Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η τροποποίηση ακινήτου και η έκδοση πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ. Τα δικαιολογητικά αυτά, ο πελάτης σας θα απευθύνεται στο λογιστή του και θα παραλαμβάνει τα δικαιολογητικά που χρειάζεστε, σε χρόνο και ώρα που εμείς προσδιορίζουμε.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Fax δεν στέλνουμε πλέον γιατί, για να στείλουμε πρέπει να το εκτυπώσουμε. Δεν το κάνουμε γιατί αυτό απαιτεί χρόνο και κόστος και δεν είναι τίποτε από τα δύο αποδεκτό.

 

Όσον αφορά τους δικηγόρους:

  • Ό,τι δικαιολογητικά κι αν χρειάζεστε από τον πελάτη σας, ισχύουν τα αναγραφόμενα στην ανωτέρω παράγραφο των συμβολαιογράφων.
  • Εσείς γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα τις δεσμεύσεις και τα πρόστιμα με τα νέα δεδομένα της Ευρωπαϊκής οδηγίας (GDPR). Δεν είναι δυνατόν να ζητάτε εσείς την αποστολή δικαιολογητικών με fax ή email. Μην το κάνετε, θα περιμένετε μάταια.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Fax δεν στέλνουμε πλέον γιατί, για να στείλουμε πρέπει να το εκτυπώσουμε. Δεν το κάνουμε γιατί αυτό απαιτεί χρόνο και κόστος και δεν είναι τίποτε από τα δύο αποδεκτό.

 

Όσον αφορά τους μηχανικούς:

  • Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το εξ οικονομώ, απαιτεί μεταξύ άλλων τα έντυπα Ε1 & τα αντίστοιχα εκκαθαριστικά των υποψήφιων προς ένταξη: Δεν θα τα παραλάβετε με fax ή με email.
  • Για αποφυγή λαθών, μπορείτε να ζητήσετε γραπτώς (email) τα δικαιολογητικά που χρειάζονται. Αυτά θα τα παραλάβει ο πελάτης από το γραφείο του λογιστή του, πηγαίνοντας ο ίδιος.
  • Όποιος ιδιοκτήτης δεν μπορεί (για οποιονδήποτε λόγο) να παρευρεθεί αυτοπροσώπως στο λογιστή του, όποιον στείλει θα πρέπει να έχει εξουσιοδότηση. Διαφορετικά δεν θα παραλαμβάνει ΤΙΠΟΤΕ.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Fax δεν στέλνουμε πλέον γιατί, για να στείλουμε πρέπει να το εκτυπώσουμε. Δεν το κάνουμε γιατί αυτό απαιτεί χρόνο και κόστος και δεν είναι τίποτε από τα δύο αποδεκτό.

 

Όσον αφορά τους γεωπόνους / μελετητές:

  • Δεν θα ζητάτε τους κωδικούς taxis του πελάτη σας από το λογιστή του. Μόνο ο ίδιος μπορεί να σας τους δώσει.
  • Τον 6ψήφιο κωδικό που απαιτείται προκειμένου να γίνει η δήλωση καλλιέργειας τον δίνουμε μόνο στον δικαιούχο, (επίσης) μην τον ζητάτε τηλεφωνικά.
  • Ομοίως το Ε-9, ή τον ΑΤΑΚ από τα ακίνητα του πελάτη σας, ακόμη κι αν είναι μπροστά σας στο γραφείο σας. Αν έρθει πρώτα από γραφείο σας χωρίς να έχει μαζί του το Ε-9, να τον ενημερώσετε ότι θα πρέπει να πάει στο λογιστή του για οτιδήποτε χρειαστεί και μετά να έρθει για να ξεκινήσετε την σύνταξη και υποβολή της δήλωσης.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Fax δεν στέλνουμε πλέον γιατί, για να στείλουμε πρέπει να το εκτυπώσουμε. Δεν το κάνουμε γιατί αυτό απαιτεί χρόνο και κόστος και δεν είναι τίποτε από τα δύο αποδεκτό.

 

Ίσως έχουμε ξεχάσει κάποιον/ους που κατά καιρούς απευθύνονται στο λογιστή και ζητάνε ό,τι να ‘ναι, ό,τι ώρα και μέρα να ‘ναι, έχοντας μάλιστα το ύφος του αγανακτισμένου «Ελληνάρα» που άργησαν να του πάνε στο σπίτι την παραγγελία.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αλλά κυρίως για όσους ακόμη έχουμε ξεχάσει, παρακαλούμε να είστε πολύ προσεκτικοί.  Κάθε τι που ζητείται, θα δίνεται μόνο στον πελάτη μας, ή σε τρίτον με την επίδειξη εξουσιοδότησης για το συγκεκριμένο σκοπό.  Τηρουμένων των συνηθειών όλα τα προηγούμενα χρόνια είναι πιθανό να υπάρξουν προβλήματα στις συναλλαγές.

 

Όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούμε όλοι μας, τόσο πιο ασφαλείς θα γίνουν οι συναλλαγές, ενώ θα αποφευχθούν αντεγκλήσεις και εντάσεις.

  

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του Σ.Ε.Ε.Λ.Φ.Ο. Ν.Καρδίτσας

 

Ο Πρόεδρος                  Γιώργος Παπαδημητρίου

Ο Αντιπρόεδρος            Κώστας Συρόπουλος

Ο Γ. Γραμματέας           Κώστας Λαμπρόπουλος

Η Ταμίας                    Γεωργία Νταντάμη

Το Μέλος                    Αλέξανδρος Αποστολόπουλος

 

Πηγή: Taxheaven